עזרה

1. ניווט בעזרת מקלדת

בלחיצה על מקש "TAB” ניתן למצוא את כל קיצורי הדרך בעמוד ולעבור ביניהם. תוך כדי הפעולה, רקע הפריט משתנה בכדי לעזור למשתמש/ת לראות את מיקומו המדויק. בכדי לחזור לפריט קודם, יש להקיש SHIFT+TAB. לחיצה על מקש “ENTER” מעבירה לתוכן הפריט.

 

2. שינוי צבעוניות טקסט

השימוש באופציה של שינוי צבעוניות מאפשרת לשנות את גוון הטקסט והרקע בהתאם לבחירה, וכתוצאה מכך ליצור ניגודיות צבעים גבוהה. (בדפדפנים תומכים תתאפשר בנוסף גם שינוי צבעוניות לכל התמונות באתר בהתאמה)

 

3. גודל הכתב

ישנם שלושה גדלים אפשריים לבחירה: רגיל, בינוני, גדול. גודל הטקסט באתר ישתנה לפי בחירת המשתמש/ת.

4. שכבת עזרה

מצב פעיל של שכבת העזרה מאפשר לקבל תאור קצר על כל האובייקטים באתר.

 

נא לשים לב ! לאחר בחירת השינויים, יש ללחוץ על כפתור "החל שינויים". כפתור זה יפעיל את השינויים שנבחרו. על מנט לבטל את השינויים שנבחרו, יש ללחוץ על כפתור "ביטול נגישות".

 

משוב

במידה ונתקלת בבעיה בנגישות האתר, אנא פנה/י אלינו

באמצעות דואר אלקטרוני בכדי שנוכל לתת את המענה הטוב ביותר לפתרון הבעיה נודה לתיאור מפורט ככל האפשר של תאור הפניה, השארת פרטי הפונה מומלצת בכדי שנוכל ליצור קשר במידה ויתעוררו שאלות בנושא.

סגירה
מערכת נגישות

הצהרת נגישות

מהו אתר נגיש?

25% מהאזרחים/ות בישראל הם/ן בעלי/ות מוגבלויות. התקנות החדשות להנגשת אתרי אינטרנט (לחוק השוויון לאנשים עם מוגבלות) נועדו לאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות שונות(כגון עיוורים/ות ומוגבלי/ות ראייה, אנשים עם מוגבלות פיזית המתקשים/ות להזיז את ידיהם/ן,

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז או דיסלקציה, אנשים עם מוגבלויות שמיעה ומוגבלויות אחרות) לגלוש באינטרנט בנוחות מירבית.אתרי אינטרנט נגישים אף מופיעים יותר במנועי החיפוש השונים.

אתר נגיש הוא אתר שבוצעו בו התאמות לפי תקן ישראלי. תקן זה מאמץ את ההנחיות הבינלאומיות לנגישות לתכני אינטרנט, של אירגון ה-W3C העולמי. ומאפשר לבעלי/ות מוגבלויות לגלוש באתרי אינטרנט בנוחות ע"י כלים המסייעים בכך.

אחריות

למרות מאמצינו לפתח נגישות בכל תכני האתר, ייתכן ובמהלך הגלישה יופיעו חלקים שטרם הונגשו. אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח הגדרות הנגישות על מנת לאפשר גישה לתכנים אלה לכלל האוכלוסיה, ובפרט לאנשים עם מוגבלויות.

להלן קישורים רלוונטיים בנושא נגישות אתרי אינטרנט:

תקנות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות לשירות)

הנגשת אתרי אינטרנט – נציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות

תקנות הנגישות לשירות – נציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות

סגירה
מערכת נגישות

מערכת נגישות האתר

ניווט בעזרת מקלדת
ניווט בעזרת מקלדת:
ערכת צבעים
צבעוניות טקסט:
גודל טקסט
גודל כתב:
שכבת עזרה
שכבת עזרה:
סגור נגישות
נגישות האתר

הפעל נגישות

תפריט ראשי

קידום אתרים

 

תפיסת העולם של קידום אתרים משתנה מחברה לחברה. אנו באים להציג את תפיסתנו אנו, אשר מוכיחה את עצמה בשנים האחרונות.

מחקרים מראים כי אנו מבלים שעות רבות באינטרנט בכל יום. ואכן, רבים פונים לאינטרנט כדי לקבל מידע אודות נושא מסויים, לחפש אנשי מקצוע ועסקים ועוד.האינטרנט מוצף במידע רב בתחומים רבים,לכן מנועי חיפוש מנסים למצוא את הדרכים היעילות ביותר לקטלג את המידע. קטלוג זה מאפשר לכל אחד מאיתנו לחפש ולמצוא במהירות ובקלות את הנושא הרלוונטי לנו. לפי סטטיסטיקות קיימות של מנועי החיפוש, הגולש הממוצע כמעט ולא ממשיך מעבר לדף הראשון או השני בתוצאות החיפוש בגוגל, משום שהוא מצפה שדפים ראשונים אלה יענו על צרכיו.

 

רבים חושבים שאין קשר בין בניית אתר בצורה נכונה לבין קידום האתר. אולם בפועל קיים קשר ישיר בין השניים. חשוב לבנות את האתר תוך התחשבות בנקודת המבט של המשתמש, ומתוך מודעות לחשיבות חוויית הגלישה באתר.

 

 

 

השלבים המומלצים בקידום האתר

 

 - הקדמה

מנועי החיפוש סורקים את האינטרנט באופן תמידי, ודואגים להוסיף לתוצאות החיפוש תכנים חדשים ורלוונטיים בכדי ליצור עניין מירבי בקרב הגולשים.

 

- אפיון אתר

עוד לפני בניית האתר ופנייה לבעלי מקצוע המספקים שירותי עיצוב, חשוב לאפיין את האתר ולהגדיר את התוצאות שאנו מצפים להן מהאתר. כלומר, מדובר בתיאום ציפיות שלנו מול הפלטפורמה, ועלינו לבדוק מי קהל היעד, כיצד נוכל למשוך אותו לגלוש באתרנו, כיצד למשוך אותו לדפים ספציפיים באתר וכמובן – נגישות האתר לקהל הרחב, גם לאלו המתמודדים עם מוגבלויות.

 

- עיצוב האתר

גם לאחר אפיון האתר יש לתאם ציפיות עם המעצבים הגרפיים. ש לתת את הדעת על מכלול שלם של אלמנטים ולצאת מנקודת הנחה שלרוב העין שלנו מצלמת את המסך ופחות קוראת, מה שמשאיר לנו שניות בודדות אשר בהן הגולש יחליט אם לנטוש את האתר או להישאר. ניתן לכוון את הלקוח לקבלת ההחלטה שבה אנו מעוניינים – להישאר באתרנו, בעזרת הגרפיקה הנכונה.

 

- תכנות קוד האתר

תכנות האתר הוא אלמנט חשוב בקידום אתרים. מנועי החיפוש מצפים לקבל אינפורמציה דרך קוד האתר: תגיות מסוימות, כתובות ידידותיות, אופן ההתמצאות באתר. כל אלו קשורים לחווית הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים.

 

- הטמעת האתר

אחסון אתר האינטרנט צריך להיות מותאם לקהל היעד אליו האתר פונה. אם החלטנו שקידום אתרים מתייחס ברובו לחווית המשתמש, זמן התגובה שלנו צריך להיות קצר. מן הראוי שאתר אתר המקודם בישראל, יאוחסן בחוות שרתים הנמצאת בישראל.

 

- תכנים רלוונטים

כאשר אתם מפרסמים תכנים באתרכם, עליכם לזכור שכתיבת התוכן מתבצעת עבור הגולשים, ולא עבור מנועי החיפוש. ישנם אתרים שביטויי החיפוש בתכניהם חוזרים על עצמם באופן מוגזם ואף שגוי. דבר זה הופך את התוכן למיועד למנועי החיפוש בלבד ולא לגולשים, משום שהוא לא נעים לקריאה ולא מעניין. טעות נוספת היא שילוב תוכן באתר מבלי לעדכנו כל תקופת זמן מסוימת: כפי שעיתון מלפני שנה לא יעניין אותנו, משום שהחדשות בו כבר לא רלוונטיות למציאות היומיומית, כך אתר עם תכנים לא מעודכנים לא יעניין את הגולשים.

 

לסיכום, הדרך להצלחת קידום האתר מתחילה בראש ובראשונה מגולשי האתר ומחווית המשתמש, כך שהמטרה המרכזית היא שלגולשים שלנו יהיה נוח, קל, נעים, ומעניין לגלוש באתרכם. בדרך זו גם מנועי החיפוש יעריכו את אתרכם כמהימן יותר.

קידום אתר מכיל בתוכו תהליכים רבים שפונים כולם לגולשים, ולא למנועי החיפוש, וניתן לפעול בדרכים רבות על מנת למקסם את התוצאות מהאתרים השונים.